Zalety świeżych owoców – za co powinniśmy je doceniać?

Oklejanie samochodu – folia samochodowa i jej zalety
Listopad 13, 2019
Show all

Zalety świeżych owoców – za co powinniśmy je doceniać?

świeże owoce sklep

Świeże owoce to produkty spożywcze, które są na szczycie listy żywieniowej każdej zdrowej i rozsądnej diety. Ich olbrzymi wybór i doskonałe właściwości sprawiają, że można bez trudu znaleźć wśród nich wariant zarówno smaczny, jak i korzystny dla swojego organizmu. Jakie zalety mają zatem wszystkie świeże owoce?

Świeże owoce – co zawierają?

Jeśli chodzi o świeże owoce sklep każdego typu może reklamować je jako zdrowe, odchudzające, a nawet odmładzające. Znajdziemy w nich przede wszystkim enzymy trawienne, błonnik, sole mineralne, flawonoidy i witaminy, takie jak witamina A, witamina C i witamina E, czyli antyoksydanty, które zwalczają wolne rodniki i spowalniają proces starzenia się. Świeże owoce wzmacniają także odporność, zapewniają naszej skórze młody wygląd, a włosom i paznokciom siłę oraz zdrowy połysk. Zawarty w nich błonnik pokarmowy daje uczucie sytości i usprawnia procesy trawienne, dlatego można śmiało powiedzieć, że owoce doskonale nadają się jako główny składnik diety odchudzającej. Naturalnie, każdy rodzaj świeżych owoców zawiera także cukry proste, dostarczające naszemu ciału energii, dlatego warto spożywać je przede wszystkim w pierwszej połowie dnia lub sięgać po te gatunki, które charakteryzują się najniższym indeksem glikemicznym, czyli jabłka, porzeczki, truskawki czy pomarańcze.

co zawierają świeże owoce

Wypróbuj świeże owoce inaczej – czyli z czym łączyć świeże owoce

Kiedy wybieramy świeże owoce sklep zasypuje nas propozycjami zarówno bardziej znanymi – krajowymi, jak i zagranicznymi, a nawet bardzo egzotycznymi. Większość z nas spożywa je jako samodzielny posiłek lub lekką przekąskę. W przypadku owoców to doskonałe rozwiązanie, gdyż najkorzystniej dla zdrowia jest przyjmować je w postaci surowej, zwłaszcza ze skórką. Co więcej, nasz układ trawienny nie musi wtedy skupiać się na trawieniu innych produktów, zatem radzi sobie szybciej i skuteczniej. Owoce można jednak łączyć z równie dobrym dla zdrowia organizmu rezultatem, zestawiając je na przykład z tłuszczami. Owocowa sałatka okraszona wiórkami kokosowymi lub odrobiną oleju kokosowego sprawi, że energia ze spożytych węglowodanów będzie uwalniana wolniej, witaminy lepiej się przyswajają, a my na dłużej zachowujemy uczucie sytości. Doskonałym połączeniem są także koktajle owocowo-warzywne, które dzięki warzywom stają się mniej słodkie i mniej kaloryczne, za to jeszcze bardziej wartościowe dla naszego organizmu. Do nich również możemy dołączyć niewielką ilość ulubionego zimnotłoczonego oleju roślinnego, który poprawia wchłanialność witamin. Ostatnią propozycją jest dodanie owoców do innego rodzaju węglowodanów, na przykład kasz czy płatków zbożowych. Dzięki nim zdrowy, lecz nieco mdły posiłek nabierze ciekawszego smaku i lekkości.

Świeże owoce to doskonała naturalna suplementacja witamin, mikroelementów i błonnika. Dbając o smukłą sylwetkę pamiętajmy jednak, aby w ciągu dnia sięgać po te najmniej słodkie, jak maliny czy porzeczki, zaś te wysokokaloryczne przyjmować wyłącznie w formie pożywnego i energetycznego śniadania.